Thursday, July 25, 2019

2019 WSDC kohalejõudmine ja esimesed muljed

Eesti 2019 tiim on lõpuks jõudnud Bangkoki ehk siin on tagasivaade meie esimestele seiklustele:
Kuna kõikide eelduste kohaselt plaanis meie tiim sõita WSDCle Sri Lankale, algas meie reis juba pühapäeval rongisõiduga Narva. Jala Eesti-Vene piiri ületamine küll õnnestus, aga oli kindlasti raskendatud väga tugeva kelebarjääri ja Christina alaealisuse tõttu, mis kulmineerus Martini poolt tõlgitud küsimusega Christinale, et miks ta siis ikka vene keelt ei räägi. Õnneks aga lubas idanaaber meid oma riiki ja saime 200 rubla eest kuuekesi sõita Ivangorodi rongijaama keset metsa. Sealt saime juba istuda rongile ja sõita läbi öö Moskvasse, tehes tunnise vahepeatuse Peterburis, et osta jäätist ja kasutada tänavatel tasuta wifit.
Moskva lennujaamas saime taas kokku Annikiga, kes oli selleks ajaks lennanud üksi marsruudil Riia-Minsk-Moskva (ilma Valgevene viisata!), ehk Moskvas lennukile istudes olime kamba peale läbi käinud juba 4 eri riiki.
Layover AÜEs oleks olnud incomplete imelike pilkude ja ennast tähtsamaks pidavate vaheletrügivate meesteta. Kell 4 öösel jõudsime me lõpuks Colombo lennujaama ja enne hotelli magamaminekut pidime veel seisma ääretult pikas immigratsioonijärjekorras.
Järgmise päeva hommikusöögi (normaalsete inimeste lõunasöögi ajal) sai 4 meist süüa Colombo lennujaama business-loungeis. Ehk lõpuks, teisipäeva õhtuks, jõudsime me WSDC uude toimumispaika, Bangkoki. Seal aga meie reisiseiklused ei lõppenud, kuna lennujaamast hotelli sõites sai üks taksotäis meist valusalt tünga, kus teise takso 200 bahtise arve asemel pidime meie maksma 800 bahti :’( Aga siiski - 7 riiki ning 2 ja pool päeva hiljem jõudsime nii meie kui meie pagas õnnelikult hotelli.

Muid muljeid Taist:
Hotelli lobby esmamulje oli küll väga uhke, aga juba esimese päeva lähemal vaatlusel selgus, et lisaks igapärastlõunastele padukatele õues sajab vihma meil ka hotellis sees - vett voolab nii sööklas lampide vahelt kui lobbys laest. Veeühendusega on neil siin vist üldse kehvasti, sest (juba teist aastat!) läks tüdrukute toas vetsupott katki ja uputas terve vannitoa üle (see õnneks on nüüdseks (seni veel) korras).
Üldiselt on meil hotellis aga full vacay-mode, kus maku käib teiste riikidega sparrimas kimonos (hotelli hommikumantel) ja paljajalu. Basseinis ujuda oleme ka saanud.
Meile on väga muljet avaldanud ka kohalik toidukultuur. Hotelli- ja WSDC söögikordadel jäävad enamus meist küll nälga, aga proper local õhtusööki otsima minnes leidsime me üleni taikeelsete menüüdega koha, kus saime suvaliselt pildi järgi toiduaineid tellida ja neist ise supi kokku keeta. Väga maitsev oli. Kohalik 7-eleven on ka omaette vaatamisväärsus, kust 3 euro eest saime osta sushi ja keedumuna maitselisi krõpse, klaaspudelis redbulli ja duuriani jäätist. Lahedaid rohkem ja vähem kohalikke maiustusi sai Erik ka oma sünnipäeva hommikul maitsa, aga üksi koogike ei saanud kõrgemat hinnangut kui 7/10st ja mitte väga kohalik makroon oli ainuke, mis lõpuni söödud sai.

Väitlustest nii palju, et oleme siiani sparrinud Iisraeli ja Rumeeniaga ja pigem palju kohapeal preppinud. Homme väitleme Hong Kongi vastu gentrifikatsiooni takistamist oppist ja Saudi Araabia vastu NSA teemal propist. Õhtul on veel üks improvoor, aga vastaseid ei tea, kuna edasi on power-pairing süsteem.