Thursday, August 3, 2017

Esimesed päevad

Hei!
Team Estonia on edukalt Balile jõudnud ja esimese väitluspäevagi üle elanud, ent blogikohustust pole me veel täitnud. Kirjutangi nüüd meie reisist siia jumalate saarele ning esimestest päevadest.

Kohaletulek ja esimene päev
Alustasime reisi pühapäeva hommikul laevasõiduga Tallinnast Helsingisse, kust lendasime edasi Dohasse. Pühapäeva õhtul jõudsime Katari, kus oli isegi öösel nii palav ja niiske, et air conditioned lennujaamast välja astudes muutusid mu prillid uduseks. Järgmisel päeval käisime Dohas ringi ning külastasime peamiseid vaatamisväärsusi, mis oli väga lahe, aga samas ka piinarikas, kuna temperatuur oli üle 40 kraadi, ilmateate sõnul küündis realfeel lausa 53ni. Pärastlõunal sõitsime shuttlebusiga lennujaama ning läksime lennukile, mis viis meid Denpasari. Kohale jõudes tabas meid suur üllatus, kui pagasilindi peale ei ilmunud Anu kohvrit. Pärast jutuajamisi lennujaamatöötajatega tuligi välja kurb tõsiasi - Anu kohver oli jäänud Dohasse. Sellise kurva tooniga läksimegi lennujaamast välja ja sealt edasi juba hotelli, kus pärast paaritunnist ootamist saime kätte oma toad ning läksime magama. Õhtul läksid kõik peale Anu, kes jäi hotelli oma pagasit ootama, turule, kus nautisime kohalikku toitu ning meeleolu. Pärast seda läksime hotelli ja magasime.

Teine päev
Sparrisime Rumeeniaga for-profitite teemat. Nad olid väga vahvad ja väitlus oli ka okei, läbi tegemine lisas enesekindlust. Pärast seda puhkasime ning siis panime ennast valmis opening ceremony'ks. Avaõhtu oli tohutult ekstravagantne. Esiteks, toimumispaika sõites saatsid meid terve tee politseinikud ning liiklust oli meie jaoks piiratud. Siis tehti meist vabaõhulaval pilte droonide ja mitmete kaameratega. Sellele järgnes õhtusöök, kus oli palju erinevaid valikuid kohalikust toidust meile tuttava kartulisalatini ehk meie saime ka kõhud täis. Pärast seda tuli aga kõige uhkem osa. Meid viidi suurde saali, kus hakkas algas avamise kõige formaalsem osa, mida suudan kõige paremini võrrelda Eurovisiooniga. Oli kaks veetlevat õhtujuhti, kes ütlesid iga poole minuti tagant "wsdc 2017 in bali, indonesia", inspirational speechid sellest, kuidas selles toas on tulevased liidrid, kes saavutavad tulevikus maailmarahu, ning erinevad esinemised, kus meile näidati Bali traditsioonilisi tantse. Õhtu highlightiks oli see, kui meile kõigile kingiti traditsioonilised pillid ja me nendega erinevaid laule mängisime. See kutsus esile ka meie tiimi sotsiaalseima momendi, kuna jagasime Saksamaa tiimiga oma muresid selle kohta, kuidas me pilli mängimisega üldse hakkama ei saa. Õhtul vaatasime veel for-profitite case'i.

Kolmas päev
Nüüd aga väitlustest. Täna väitlesime Indoneesia vastu teemal THW ban for-profit universities and colleges ja Hiina vastu selle üle, et kas peaks reguleerima suurte poekettide avanemist selleks, et kaitsta kohalikke ärisid. Kahjuks ei olnud tulemused sellised, nagu me lootsime või ootasime. Indoneesia vastu olime me väga head. Carl ütles, et on meie üle väga uhke ja me tegime väga hästi, kohtunikud peavad olema väga rumalad, kui Indoneesiale võidu panevad. Indoneesia vastas meie kaasusele minimaalselt ning ei edendanud eriti ka oma materjali. Kahjuks läks Carli kartus täide. Tagasisidest jäi mulje, et kohtunikud eeldasid ühte kindlat case'i, mida meie ei teinud. Lisaks karistati meid selle eest, et jaatus ei engage'nud ühe meie argumendiga absoluutselt, kohtunik ütles, et see ei saanud väitlust võita, kuna ei muutunud clashiks. Üks kohtunik, kes splittis, tegi seda ka ainult ühe punktiga.
Tulemus: 2:1 kaotus
Hiina vastu oli lugu vastupidi. Seal voorus tegime me ise tohutult halba tööd, mille üle olime ja oleme kõik väga pettunud, sest oleks võinud selle väitluse võita, kui oleks välja olnud paar obvious response'i. Carl oli meie peale väga pahane ja arvas, et me kaotame selle väitluse kindlalt, kuigi meie ise arvasime, et ka vastastiim ei teinud ümberlüketega üldse head tööd. Lõpuks tegid kohtunikud otsuse põhimõtteliselt selle järgi, et kes oleks pidanud millele ja millal vastam ning mis piirini seda tehti. Meie kahjuks arvasid kaks kohtunikku, et vastuseid jäi puudu just meie poolelt, splittinud kohtunik uskus kindlalt, et meie materjal jäi seisma, sest Hiina ei öelnud sellele midagi vastu.
Ehk siis päeva lõpuks on meil 0 võitu ja 2 ballotit, mis ei ole eriti rõõmustav, kuna need olid väitlused, mille pidi võitma. Pettumust tekitab ka see, et kui esimeses voorus oleksid olnud paremad kohtunikud ja teises me ise oleks normaalset tööd teinud, võiks meil hetkel olla 2 võitu ja 6 ballotit. Siiski proovime oma halva track recordi ümber pöörata ja järgnevatel päevadel palju paremini esineda.