Friday, August 19, 2011


Seni, kuni ootan tšempionide saabumist meie ööbimiskohta, annan ülevaate enda senistest voorudest. Usun, et olin vähemalt esimesel päeval C kohtunik, kuna ma pole ju WSDC-l varem käinud. 
Kõik väitlused toimuvad Dundee (population 140 000) erinevates koolides õpilastest publikuga, kuna üks maailmakate lisaväärtusi on kogukonna osalus. Nii sõidutatakse meid igal hommikul double decker bussiga erinevatesse koolidesse. Senini on kõik koolid kus käinud olen, väga ilusad ja toredad. Süüa saame hästi ja tundub, et briti õpilastel pole millegi üle kurta. Väidetavalt on paar väitluskooli ka rohkem getos ja loodetavasti saan ka neid näha. Täna käisin Morgan Academys, mis oli täpselt nagu Hogwarts.
Esimesel päeval olin kohtunikuks väitlustes Rootsi-Sloveenia ning Jaapan-Argentiina. Mõlemad eitavad pooled võitsid väga ühtse otsusega. Minu rõõmuks olin kohtunik koos heade tuttavatega-- Joe Roussos (Lõuna-Aafrikast, õpib nüüd füüsikat Cambridge'is, järgmiste ülikooli maailmakate DCA) ning Eva Spooriga (tema kümnendad maailmakad, Hollandi treener ja motions committee member). Teises väitluses vahetus Eva TJ-ga Taist, kes oli ka Botswana maailmakatel. 
Täna nägin juba paremaid voore ning olin kohtunik koos Louise Bestiga Oxfordist, Eoghaniga Iirimaalt ning teises voorus ühe Hong Kongi kohtuniku ja Pakistani kohtunikuga. Kolmandas voorus nägin Uus-Meremaa väga armsaid ja häid poisse, keda vastaspool olev Sri Lanka nimetas kiivideks. Sellest hoolimata tõestas Uus-Meremaa, et arenguriigid ei peaks kulutama raha universaalsele põhiharidusele. 
Teises väitluses nägin Rumeeniat ja Indiat (huvitav fakt: neid treenib Andrew Fitch) ning mina ja Hong Kongi kohtunik panime väga close võidu Indiale.
Sellega, et otsused tehakse ära juba väitluse ajal, olen õnneks harjunud, sest nii hinnatakse üldiselt ka BP väitlusi. Natuke raske on kõik see punktide matemaatika-- eraldi punktid peab panema nii stiili, sisu kui strateegia osas ning siis neid kõiki kokku arvutama. Samuti ei taju ma väga hästi seda, kui üles ja alla võin minna. Õnneks läheb see iga vooruga lihtsamaks. 

Võib-olla olete tähele pannud, et sel aastal on päris palju Oxfordi vabatahtlikke ja kohtunikke. Nimelt lubasid nad kõik kunagi, et kui Šotimaa korraldab WSDC-d, siis  nad tulevad appi. Seega on meil väikeste õpilaste asemel sellised vabatahtlikud, nagu Will, Gavin. Samuti on kohtunikupooli lisatud sellised legendaarsed nimed, nagu Ben Woolgar, Ben Jasper, Sheng Wu Li, Louise Best jne jne. Meile on see muidugi hea uudis, sest kui keegi üldse Eestile native tiimide vastu võib võite panna, siis on need pigem sisu rohkem hindavad BP kohtunikud. 

Paneme ennast nüüd normaalselt riidesse ja lähme kuulama show väitlust ja sööma õhtust.
Homme ootab meid ees Tšehhi ja Hong Kong, kes on mõlemad suhteliselt rasked vastased. Hoidke pöidlaid edasi ja äkki annavad poisid tänastest väitlustest täpsema ülevaate.



No comments:

Post a Comment